En glad överraskning på väg hem från jobbet.

Igår och idag har jag vart i förskoleklass och på fritids och jobbat. Vi hade förövrigt friluftsdag idag. Hatade det när jag själv gick i skolan, men som "fröken" var det mycket roligare, haha. Jag deltog faktiskt på det mesta, t.ex hoppa säck, stövel kastning, lång hopprep, katt & råtta m.m. Skönt att det var fint väder också, annars hade det sugit.

Hur som helst. Till det viktiga!!

När jag bara cyklat en liten bit på väg hem från jobbet kollar jag upp i skogen. Och vem ser jag där ligga på en liten bergsslätt?! DORIS!!! Hon har ju vart borta i drygt en månad nu! Fasen vad förvånad jag blev, trodde hon blivit överkörd eller nåt.. Hon blev helt till sig! Så försökte jag ringa mamma så hon kunde komma med kattburen, men hon pratade ju i telefon i typ en kvart, vilket kändes som en evighet när jag oroade mig för att Doris skulle springa iväg igen. Jag kunde iallfall locka med Doris en bit på vägen hem. Tillslut slutade mamma tjattra i telefon och jag kunde be henne hämta kattburen, vilket hon gjorde och nu ligger Dorran här i soffan brevid och myser. Hon har spunnit varje vaken sekund sen hon kom hem, så jag tror hon var lika glad att se mig där när jag var på väg hem från jobbet som jag var att se henne! :)

En bild från förra sommaren när Doris ligger och göttar sig i solen!

Kommentarer
Postat av: emma

GUD VAD KUL! FICK NÄSTAN EN LITEN TÅR I ÖGAT :) DORIS SOM BRUKAR VARA SÅ "COOL" SPINNER OCH MYSER. AW :)

2012-06-06 @ 10:59:48
Postat av: Therése

haha, verkligen personlighetsförändrad katt! Hon kom till och med och la sig i mitt knä imorse när jag åt frulle.. det har nog aldrig hänt förut :P

2012-06-06 @ 17:14:32
URL: http://theserese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0