Min syster.

När vi var små sa Cecilia alltid åt mig att gå/göra någonting först om hon var rädd eller osäker på om någonting skulle gå bra, jag var en försökskanin, men det förstod jag såklart inte själv utan det är vad mamma berättat för mig. Under en period roade hon sig med att ge mig en smäll i huvudet varje gång jag gick förbi henne, bara för att jag var i precis lagom höjd för henne att dunka till eftersom hon var mycket längre än mig.. Hon hjälpte mig mer än gärna att dra ut mina mjölktänder, "varför inte slå två flugor i en smäll? Pina lillasyster lite, samtidigt som hon ser det som att jag gör henne en tjänst." Hon är smart min storasyster ska ni veta. Hon talade ävan om för mig att jag hade en cp-tå när jag berättade för henne att det brukade dra och göra jätte ont i min lilltå när jag simmade (detta var alltså sendrag). Nu för tiden kommer vi väldigt bra överens. Eller, vi har väl aldrig kommit speciellt dåligt överens, det var väl som det är med alla andra syskon skulle jag tro. Man tjafsar och bråkar, men sen blir man sams igen.

Hon är nu 23 år gammal och bor i Oxelösund tillsammans med sin sambo Andreas och deras supersöta, men envisa lilla dotter, Elsa. Cecilia har väldigt många bra sidor bla hennes humor, naturligtvis beror detta på att vi (för det mesta) garvar åt samma saker, sånt som många andra vanligtvis tycker är äckligt.. en av dessa saker är detta, hahaha. Hon är klok, stark, snäll, omtänksam, en super bra mamma och inte nog med det, hon lagar riktigt god mat också!

Jag är otroligt glad att Cecilia är min, och bara min storasyster!♥

(I brist på bilder, eftersom typ alla mina bilder på datan är borta, valde jag denna sen vi var med familjen på Grand Canaria (?) för två år sen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0