Dagen bör stavas, P L U G G

Hej hopp gummisnopp!

Sitter i soffan hos mamma och skriver lite på uppsatsen. Den ska vara inne på onsdag nästa vecka så det känns som att det är hög tid att ta tag i den. Känner mig lite stressad och otroligt omotiverad till att plugga och då brukar det aldrig gå särskilt bra.


Har förövrigt haft en period igen när jag känner att jag inte vill plugga. Eller jag vet snarare inte om jag vill plugga till socionom. Hur ska man någonsin kunna veta vad man vill bli innan man är det? Gah! Tänk vad skönt det skulle vara att vara en sån person som har klart för sig redan från barnsben vad man vill bli och sen uppfyller den drömmen. Varför har jag ingen sån dröm? Det skulle jag vilja ha. Sen har jag tänkt såhär; Jag har alltid varit teoretisk av mig därav har jag varit inställd på att plugga vidare till någonting (dock hade jag inte tänkt att göra det så snart), men tänk om jag egentligen är världsbäst(nästan) på någonting praktiskt som jag aldrig provat. What a waste i så fall. Tänk om jag har värsta praktiska talangen och så kastar jag bort den genom att aldrig provat på just det, bara för att jag varit inställd på att plugga vidare...



Är det bara jag som sitter och funderar på sånt? (Att man kanske borde göra någonting annat än man gör alltså.. är inte säker på att det budskapet kom fram i min ganska röriga samling av nedskrivna ord)



Kommentarer
Postat av: emma

jag förstår vad du menar! jag tänker likadant ibland, sen slutar jag tänka på det och kör på :P jag vet inte vad jag annars skulle bli?

2012-01-03 @ 19:33:35
Postat av: Therése

Ja, inte jag heller. Men det finns ju så många olika saker som man aldrig ens tänkt på, som man inte ens vet att de finns.. Är det då egentligen vettigt att utbilda sig till någonting innan man ens har koll på sina alternativ?..

2012-01-03 @ 22:28:38
URL: http://theserese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0