Hej hopp!

Jag heter Therése är 19 år och bor i Oxelösund, men förtillfället befinner jag mig i Umeå. Anledningen till att jag är här är att min pojkvän flyttade hit för ett par månader sedan eftersom han ska plugga här. När jag är hemma i Oxelösund så jobbar jag som vikarie på ett äldreboende och på ett dagis. Det kommer jag nog att fortsätta med tills dess att jag kommit på vad jag vill göra med mitt liv, vad jag vill bli och så vidare.

Idag har jag iallfall gått en sväng på stan med Mona som var inneboende hos min pojkvän den första månaden han bodde här. Jag köpte 4 (!) stycken böcker, hör och häpna! Det är inte likt mig, men ibland kommer jag in i läsperioder, och dom infaller vanligtvis på hörsten, så antar att det är därför jag känner för att läsa en riktgit bra bok nu också. Att sitta i soffan under en filt med en kopp varmt och gott te, med några ljus tända och läsa en bok som man knappt vill läga ifrån sig är faktiskt riktigt mysigt! :)

Ikväll ska jag bara ta det lungt och förhoppningsvis se en bra film, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0