FULLT UPP

Hej! Nu va det några dagar sen jag skrev, men jag har haft fullt upp, har inte ens packat upp datorn ännu. (Använder Milads nu..) Jaa, vart ska jag börja? Hm... Jag börjar väl med lördagen då :P
Vi kom väl fram vid typ 18 tiden. Bar in alla mina grejer, Milad hade lagat riktigt god mat som han bjöd på. Efterrätt blev det till och med! Duktigt va?

I söndags var vi iväg och handlade och packade upp saker i en evighet... kändes det som. Men det är ju kul när allting kommer på plats iallfall :) Kände att jag ville ha det gjort innan skolan började, och det var ju tur att jag tänkte så!

Igår var det första skoldagen, pirret fanns på plats, men det kändes kul! Det var liksom inget jobbigt pirr, utan mer ett förväntansfullt pirr. Först var det upprop och registrering typ. Tror vi är ca 90 pers i min klass. Men vi är indelade i två grupper och det är främst de grupperna vi kommer att vara.. om jag har fattat rätt vill säga :) Sen fick vi gå på rundvandring, i själva byggnaden med de såkallade "gökbölarna", det är alltså våra faddrar kan man säga, men de är utklädda och har olika karaktärer, säger inte sina riktiga namn eller någonting. Men det är rätt kul. Vart var jag? hm, just det, rundvandring.. Sen fick vi gå runt i bibblan typ och sen slutade vi vid kl 16. Då var direkt hem för att kasta in maten i foderluckan. Sen fort iväg igen till universitetet för att vi skulle mötas upp med gökbölarna. Där blev vi indelade i olika lag och sen gick vi ivåg till en lokal som vi hade olika lekar i! Det var riktigt kul :) (Om ni vill kika så har de lagt upp bilder på sin blogg) Sen var jag väl hemma vid 21 någongång, väntade på att Milad skulle komma hem från träningen och sen var det bums i säng! SVIN TRÖTT!

Idag så började jag kl 8, först fick vi lite mer information i helklass och senare var vi i grupperna. Slutade kl 12, skönt :) Sen skulle jag och Nassit fixa lite andra skolgrejer, typ passerkort, K-leg, letade böcker och sånt. Milad var så snäll att han väntade på oss efter att han hade slutat så att vi skulle slippa ta bussen ner på stan. Där köpte jag lite andra grejer som är bra att ha, tex en kalender, kollegieblogg, pennor, överstrykspennor m.m... Sen skjutsade vi hem Nassit, åkte och handlade lite frukt och sen åkte vi hem. Efter det har jag känt mig helt död typ. Har försökt få in för mkt information i min lilla hjärna på bara 1 ½ dygn! Eller, haha, kul att jag av bara farten skrev lilla hjärna, jag menar såklart min oerhört intelligenta hjärna...


Nu ikväll var vi lediga från nollningen vilket var ganska skönt så att jag hinner umgås med Milad också :) För imorgon är det antagligen en stress-dag igen när man ska flänga fram och tillbaka från skolan till stan för att möta upp gökbölarna, sen hem igen och sen möta upp gökbölarna för utgång!.. Full fart alltså.

Nu blev det mycket för er att läsa, jag själv tycker inte om att läsa såna här superlånga inlägg.. Ska försöka hinna skriva lite varje dag istället så att ni har koll på läget :)

Hoppas ni har det bra allihopa! :) Pöss!♥

Kommentarer
Postat av: emma

haha foderluckan :P det var roligt! har aldrig hört det förut :) det låter som om du har det mycket roligt fastän det är mycket att göra och hjärnan blir trött :P det är så i början :) puss

2011-01-20 @ 10:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0