HÖST

Precis som rubriken antyder är det höst (med stora bokstäver) här i Umeå. Idag blåder det som sjutton, regnar och är lite små kallt. Riktigt busväder helt enkelt.

Idag hade jag en 2 timmars lektion i skolan. Den var riktigt rolig faktiskt. Man fick träna på att i sin yrkesroll samtala med en klient/elev om man skulle arbeta som kurator (precis som jag vill). Det är riktigt svårt faktiskt. Inga slutna fårgot, tänka på kroppsspråk, hur man lyssnar, ögonkontakt osv osv. Mycket svårare än vad man kan tro. Ska till bokia och köpa en bok imorgon som man ska läsa lite i innan varje sådan lektion så att man utvecklas från gång till gång. Om två veckor (tror jag det blir) ska vi spela in ett smatal vi har med någon (det är en annan i klassen som spelar klient)... Läskigt, men väldigt utvecklande tror jag!

Resten av dagen ska jag bara ta det lugnt, kolla tv, läsa bloggar, kanske dricka en kopp varm choklad och ikväll blire idol med smör poppisar till har jag bestämt.

Bra tisdag!
P.S
Anki ska också följa med hit till Umeå när jag fyller år! KUUL!! :)
D.S

Kommentarer
Postat av: emma

NICE! lägg upp bilder på den nya läggan för fasen! vi får boka in ett datum snart då jag åker upp också! (och simon också kanske för den delen) :)

2011-09-06 @ 17:19:19
Postat av: Therése

Jag lägger upp bilder när allting är klart :P Vilket det kommer vara om ca 3 veckor när mamma o dem har vart här. De ska ta upp lite grejer som är kvar hemma :) Jaaaaaa! KOM HIT BA, KOOOOOM! :D

2011-09-06 @ 17:32:50
URL: http://theserese.blogg.se/
Postat av: Diana

oohh mkt roligt o läsa din blogg tessi, tycker du borde skriva mer, så ja kan läsa va du gör :) ja o kajsa har också en blogg, junebugs.blogg.se då kan du läsa om våra äventyr i aussie...men den skriver vi inte i, förrän runt den 23 sep :D weeeeei

2011-09-06 @ 18:06:28
Postat av: therese

Åh, vad roligt! Där kommer jag absolut kika in när ni åkt iväg!! :)

2011-09-07 @ 17:50:30
URL: http://theserese.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0