JUSTIN BIEBER, BELIEVE TOUR 2013!

Igår var dagen här. Den 4 juli förra året bokades biljetterna och sedan dess har jag räknat ner.

Väntan var lång man blev trött i både ben, rygg och huvud. Vi stod ute i kö från ca 10.30-17.30 (tur att det inte regnade), därefter blev det väntan inne i Globen. Emellanåt skrek hela globen "We want Justin" eller "Justin Bieber", tills 21.10 när allting brakade loss på riktigt och konserten drog igång. Skriken var öronbedövande, trots öronproppar. Folk runtomkring började gråta och skrika, själv blev jag snarare stum och uppfylldes av känslan att det var sjukt häftigt att vara med om vad som hände precis då. Första gången Biebs står på en scen i Sverige och där står jag, längst fram på stå parketten. Fan vad ballt, äntligen!! Som jag har längtat!

Jag har svårt att säga vad som var bäst, allt var otroligt bra. Men det jag upplevde som mäktigast var entrén, när han sjöng; Beauty and a beat, as long as you love me, love me like you do, all around the world, baby, boyfriend, one less lonely girl... och en massa, massa fler. Sen tyckte jag också det var kul att de visade gamla klipp från youtube, det är riktigt häftigt vilka kontraster han upplevt i sitt 19 åriga liv.

För att sammanfatta det hela så är jag otroligt glad att jag fick tag på biljetter till denna turné med en så fantastisk artist, Justin Bieber.

Det var första gången jag såg honom live, men definitivt inte den sista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0